Archive for mei, 2009

Bozedamme, waar ligt dat?

Om het Hemelvaartsweekend een paar daagjes weg is nog nooit eerder voorgekomen. Dion vroeg of hij in het Hemelvaartsdag op de woongroep mocht blijven. Hij heeft daar zijn vriendjes en veel aangepaste activiteiten worden er ondernomen. Natuurlijk is het wel even slikken.  Als ik Dion duidelijk de keuze geef kiest hij voor de woongroep. Met Hemelvaartsdag ondernemen we onze jaarlijkse traditie en dat is geen dauwtrappen ; ) Maar het idee om de camper voor een paar daagjes aan te trappen komt spontaan op. Probleem is wel dat we niet de enige Nederlanders zullen zijn die er naast de buitenlanders  ons land zullen overspoelen en voor volle campings zullen gaan zorgen.  Op goed geluk gaan komt helemaal niet ter sprake. Het lijkt ons leuk om een kameraad van de motorclub van manlief in Zeeland te gaan bezoeken. Dit zou namelijk al een paar jaar eerder gebeuren. Er worden een aantal suggesties aangedragen, maar inderdaad alles is vol. Ook  mijn eigen zoektocht levert weinig op of het wordt een megadure camping. Uiteindelijk wil de eigenaresse van een boerderijcamping in Kwadendamme wel een oogje dichtknijpen en een extra plaatsje vrij maken voor ons. Van het plaatsje had ik nog nooit gehoord en Giovanni noemt het Bozedamme als hij in zijn geheugen graaft. Natuurlijk lijken kwaad en boos op elkaar. Maar het is toch niet hetzelfde. Bozedamme bestaat niet eens.

Vrijdag vertrekken we dan naar Zeeland. Van amper twee bliksembezoeken waaronder een verkeerd gepland tienertoeravontuurtje op veertienjarige leeftijd en een toertje een aantal jaren geleden vanuit Rotterdam na het megaschip de Solitaire bezocht te hebben waar een kennis werkte kwam ik er nooit.  Het is mooi weer en we rijden over de Deltawerken richting de camping. Bijna het hele weekend hebben we prachtig weer, of het volop zomer is. Behalve op zaterdagavond wanneer motorkameraad zijn roots en woonomgeving laat zien. Het regent. Als we terug rijden richting de camping komt de zon er in de miezerige regen door. We zijn getuige van een prachtige zonsondergang, of de hemel in brand stond en een regenboog vanuit de auto . Erg jammer dat ik geen foto’s gemaakt heb. Dat besef je dan achteraf. In mijn gedachten was ik bezig met Fabian die inmiddels toch echt naar bed moest en vooral de honden die in de camper op de camping verbleven. In gedachten zag ik ze het hele interieur verbouwd hebben of de camping bij elkaar blaffen. De werkelijkheid was dat er geen vuiltje aan de lucht was. Het was welliswaar de eerste keer dat onze hondjes meegingen. Het ging prima op een akkefietje na dan. Het had niet veel gescheeld want Saga werd bruut aangevallen door de hond van de eigenaresse.  De grote hond begon te bijten in haar rug. Later hoorde ik twee voorvallen waarbij een hondje het loodje had gelegd na een aanval van een grote hond. Gelukkig is het goed afgelopen.

Zeeland is mooi, we hebben genoten van het mooie weer. We zijn op visite geweest en hebben visite gehad. Maar toen die rare motor ; ) aan kwam rijden werd Fabian bang. Ikke is bang en daar zat Fabian in de camper achter de passagiersstoel. Even werd er gedacht door motorkameraad dat ik  zwanger was, maar dat was toch echt een andere gezinsuitbreiding ; ) We hebben Veere bezocht en dat was een heel leuk stadje. Giovanni heeft met mama de toren beklommen. Niet tot het haantje, maar tot het scheepje. : ) Het was heel helder weer en daarmee een ongekend uitzicht. Er was ook een vismarkt en daar hoorde het nuttigen van  Zeeuwse oesters bij.  Net als het strand.

Het was een zeer geslaagd weekend. Op de terugreis hebben wij ook nog een bezoekje gebracht aan Sandra en Michel.