Archive for januari, 2011

Heer in het verkeer?

Kijkend in de achteruitkijkspiegel van de auto zie ik met hoge snelheid een busje komen opdoemen. De weg is er erg smal met vele bochten, rijdend op een dijk zonder uitwijkmogelijkheden. De maximale snelheid die daar gereden mag worden is 60 kilometer per uur, niet verwonderlijk overigens. De bestuurder van het busje heeft daar blijkbaar geen boodschap aan en geeft mij al snel het idee dat ik niet opschiet en hij mij het liefst van de weg schoffeert. Ik heb te maken met een regelrechte bumperklever, hij zit zo wat bijna tegen mijn auto aan. Ik raak geërgerd aan dit gedrag en geef een tikje op het remlicht. Ik weet dan al dat ik met een uiterst onaangenaam persoon te maken heb. Dit moment doet hem besluiten om koste wat het kost mij te gaan inhalen op een plek waar het niet kan. Hij schampt mijn auto en ik besef dat hij het min of meer bewust doet. Een poging om mij van de weg, de dijk te drukken? Om zich te laten gelden. Het valt mij wel vaker op, bestuurders van busjes zich vaak de koning van de weg wanen. In onze vorige woonplaats is er zelfs een keer een malloot geweest welke een keer  op onze  hielen ging zitten met zijn bus  nadat manlief hem had aangesproken op zijn gedrag. Bijna 10 kilometer achtervolgde hij ons op uiterst onaangename wijze. Ik ben even niet gerust en ben bang dat de man die mij zojuist schampte na het inhalen mij klem zal rijden. Niet om de schade op te nemen, maar waarschijnlijk voor een uiterst onaangename confrontatie. Enigszins opgelucht was ik zelfs toen hij met hoge snelheid er vandoor ging. Overrompeld als ik ben, krijg ik toch nog het grootste gedeelte van het kenteken mee. Ik grijp onder het rijden een pen die gelukkig voor handen ligt. Zorg hier altijd voor weet ik nu! Maar de volgorde van de combinatie lijk ik door de schrik al weer vergeten.

Aangifte heb ik gedaan.  De politie neemt het geval uiterst hoog op. En waarschijnlijk de vrouw van de uitgeschreven boete van manlief ; )Helaas blijkt dat de combi van het kenteken in eerste instantie niet klopt. Daar baal ik vreselijk van. Met het husselen van de letters komen wij uiteindelijk wel op een kenteken van een bus uit, maar dan is er geen 100% overtuiging of het het juiste kenteken is. Er is aanzienlijke schade aan de bumper van mijn auto. De auto is helaas alleen WA verzekerd. Doorrijden na een aanrijding is een misdrijf. En nu is het gelukkig niet ernstig, wat niet zegt dat het wel heel anders had kunnen aflopen. Daarnaast was er het bumperkleven en het intimideren. Iemand met een kort lontje. Daarom houd ik mij ook altijd maar afzijdig van dergelijke figuren.

Het zal al pakweg tien jaar geleden zijn geweest toen wij werden aangevaren in ons bootje. Met onze tweeling voeren wij toen op een gracht in het natuurgebied de Wieden. Een man welke een punter bestuurde met zijn gezin maakte een enorme stuurfout en doorboorde met de stalen punter ons polyester bootje. Onze totaal in paniek zijnde tweeling en ik hadden behoorlijke snijwonden en blauwe plekken. De boot konden wij afschrijven. Maar het engste vond ik de kille blik in de ogen van die man aan het roer. Hij voer gewoon door onder het toeziend oog van zijn vrouw, kinderen en nog een paar volwassenen.  Onze boot begon zelfs water te maken. Vervolgens voeren er toch nog zeker vier boten door die getuige waren geweest. Als ik er weer aan terugdenk krijg ik het koud. Wij hebben toen zo spijtig geen aangifte gedaan.  Maar het idee dat andere mensen gewoon doorvoeren zonder te helpen. Was dat het groepsgedrag? Als kind heeft mij zelfs een man een keer bijna laten verdrinken. Bij toeval zag ik van de week het laatste stukje van deze documentaire waarbij mensen gewoon slachtoffers aan hun lot overlaten en dat was erg opvallend. Overigens heb ik  ook wel wat  twijfels bij   de documentaire.  Kuddegedrag  waar dan ook verbaast mij keer op keer weer…


De mensentuin deel 2
Geüpload door Oudr. – Ontdek meer video’s over het studentenleven.

Photobucket

.

Follow Me on Pinterest
.

Let wel, hier geldt ©GioDio

Archief